Vilkår og betingelser

  1. steinarkarlsen.no v/Orangutwang, Organisasjonsnummer: 984 617 410
  • Selskapet har sitt sete i NORHEIMSUND. Selskapets postadresse er Vangdalsvegen 63, 5600 Norheimsund. tlf 91341048
  • Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til [email protected] med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.
  1. Bestilling
  • Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
  • Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til [email protected]
  1. Levering
  • Våre normale leveransetider er 3-5 dager. NB! Helgbestillinger sendes førstkommende mandag.
  • Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: [email protected]
  1. Priser
  • Alle priser i butikken er oppgitt i NOK. Butikken er ikke mva-pliktig ennå.
  • Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. gal informasjon.
  1. Angrerett
  • Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.
    5.1 Når du bruker angreretten din: 
  • Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til [email protected]. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
  • Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (innen 14 dager).
  • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
  • På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.
    5.2 Angreretten gjelder ikke for:
  • - Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.
  • - Produkter av karakter forseglet lyd eller bildeopptak og hvor forseglingen er blitt brutt av deg.
  • - Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
  • - Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.
  • - Varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.
  • - Løsnummer av aviser eller magasiner.
    For mer om angrerettloven,  se her
  1. Reklamasjon og klager

    Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

    Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

    Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

    Retting eller omlevering

    Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

    Prisavslag

    Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

    Heving

    Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

  1. Ansvarsbegrensning
  • Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.
  • Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.
  • Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
  1. Produktinformasjon
  • Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.
  1. Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)
  • I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.
  1. Personopplysninger
  • Ved å handle hos mellomTone godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.
  • mellomTone er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
  • Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.
  • 10.1 Hva er personlig informasjon?
    Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
  • 10.2 Hvilken informasjon lagrer vi?
    For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
  • Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.
  • 10.3 Rettslig grunnlag
    I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
    Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.
  • 10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?
    10.4.1 Betalingsleverandør
  • Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
    Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
    Betalingsleverandører vi bruker er: Stripe og Visa.
  • 10.4.2 Leveringsselskap
    For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med leveranseselskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
    Leveranseselskap vi jobber med er: Posten Norge.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
  • 10.5 Innsynsretten
    Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.
  • 10.6 Rett til rettelse
    Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.
  • 10.7 Retten til å bli glemt 
    Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.
    Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).
  • 10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
    mellomTone er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.
  • 10.9 Hvordan vi beskytter din personlige informasjon
    Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
    Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med base i Helsingborg.
  1. Endringer i de generelle vilkår og betingelser
  • Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
  1. Tvist og valg av lov
  • Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.
  • Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.
  • Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.